Spreekt jouw bedrijf tot de verbeelding?
Onderzoek wijst uit dat we visuele content veel sneller opnemen dan tekst. Zo’n 600.000 keer sneller! En visuele content houdt langer de aandacht vast dan tekst. Daarom kent iedereen de uitspraak: “Een plaatje zegt meer dan 1.000 woorden”. Bij het bekijken van een vacature of post op social media, kijken de meeste mensen eerst naar de foto’s, daarna naar de titel en als het bericht echt interessant is, wordt de rest pas gelezen.
Bedenk maar eens hoe je zelf reageert op foto’s en filmpjes. Die onthoud je beter dan een lap tekst, toch? En als het leuk of opvallend is, deel je het met vrienden, familie en collega’s.
Slechts 20% van alle vacatures in Nederland zijn voorzien van visuele content. Dat betekent dus dat 80% geen ondersteunende video of afbeeldingen bevat…
Al jaren helpen wij bedrijven in de autobranche bij het invullen van vacatures en het versterken van hun werkgeversmerk. In die tijd hebben wij gemerkt dat veel werkgevers zich blind staren op traditionele functie omschrijvingen en vacatureteksten. Hoe beter de tekst, des te beter het resultaat… of niet?
Hoewel er de afgelopen 10 jaar veel is veranderd, blijven veel bedrijven vasthouden aan die oude manier van zichzelf presenteren. Maar de cijfers liegen er niet om: Een vacature zonder foto of video, levert 62% minder reacties op.