×

Afgelopen week heeft Tesla niet alleen de lang verwachte vrachtwagen wereldkundig gemaakt, maar ook een nieuwe sportwagen met bovenaardse prestatiecijfers. Daarnaast gaat per 1 december de grootste accu ter wereld in gebruik genomen worden

Echter het is momenteel niet alleen zonneschijn bij Tesla. In recordtempo worden er bij Tesla miljoenen verbrand met alle nieuwe producten en concepten echter de productie van de huidige modellen stokt.

De gigafactory had vorige maand al af moeten zijn, maar dat is nog lang niet het geval. Het model 3 zou nu al aan een productie van 5 000 per week moeten zitten, maar het totaal is amper 400 met de hand in elkaar geschroefde modellen, op twee maanden tijd. Tegen maart 2018 zouden er nu 5 000 per week van de band moeten rollen. Wat ook weer ver onder de vooropgestelde 10 000 per week is.

Tesla zal nog wel een tijdje de gemoederen bedaren. De gelovers en de niet-gelovers hebben hiermee weer genoeg stof om te debatteren. Wat vast staat is dat elk ander merk nu al kapotgeschreven zou zijn door in vitriool gedoopte perspennen. It’s good to be the king of hope I guess.

Is tesla een zeepbel? Lees de volledige achtergrond op is tesla een zeepbel?

Close
Go top